tire fatih resim kulübü
Resim Kulübü Sayfaları  
  ANA SAYFA
  EBRU TEKNİĞİ
  JELATİN İLE VİTRAY ETKİNLİĞİMİZ
  LEONARDO DA VİNCİ
  VİNCENT VAN GOGH
  YAĞLIBOYA RESİM
  SULU BOYA TEKNİĞİ
  RENKLER
  RESİM YARIŞMALARI
  RESİM GALERİSİ
  TÜRK RESSAMLAR KISA KISA
  SANAT SÖZLÜĞÜ
  ALÜMİNYUM FOLYO KABARTMA
  SÜPER VİDEOLAR
  KARİKATÜRLER
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  ANKETLER
  UYDUDAN BAKIŞ
  KİLONU HESAPLAT
  MESAJ BIRAK
  CANLI TV İZLE
  SİTE İSTATİSTİKLERİ
  GAZETE MANŞETLERİ
  OYUNLAR
  LİNKLER
  MİCHELANGELO-HAYATI-RESİMLERİ-HEYKELLERİ
  DÜNYACA ÜNLÜ RESSAMLAR
  GÜZEL DOĞA RESİMLERİ MANZARALAR
  KALORİ HESAP CETVELİ
  RESİM SANATI TARİHİ
  TÜRK RESİM SANATI TARİHİ
  MİCHAELANGELO (HAYATI)
  RESİM TEKNİKLERİ
  BÜYÜK RESSAMLAR
  SAĞLIK SAYFALARI
  RESİM BİLGİLERİ
  PABLO PİCASSO-HAYATI-RESİMLERİ
  RESİM KULÜBÜ PLAN EVRAK VE DÖKÜMANLAR
  PASTEL BOYA RESİM TEKNİĞİ
  EDGAR DEGAS
  TÜRK RESSAMLARIN HAYATLARI ESERLERİ
  SANAT AKIMLARI
Özel Arama

GİZLİLİK POLİTİKAMIZ

< Search Engine Submission - AddMe
Copyright (C) 2007 NECMETTİN KAHYA ALL RIGHTS RESERVED
PASTEL BOYA RESİM TEKNİĞİ
Pastel boya kolay kullanılabilen bir resim malzemesidir. Bu derste "Meyvelerle Natürmort Çizimi" yaparak, renkli desenler konusunda kendinizi daha da geliştireceksiniz.



Natürmort yüzyıllardır sanatçıların ilgilendiği klasik bir konudur. El altında bulunan sıradan objeler ilginç komposizyonlarla birçok resme konu olmuştur. Bu alıştırmada, meyvelerle oldukça keyifli bir pastel natürmort çalışması gerçekleştireceğiz.

Canlılık veren malzeme
Pastel boyalar, yoğun dokuları sebebiyle çok canlı resimler ortaya çıkarmanıza olanak tanır. Kullanımları kolaydır ve birçok farklı etki elde edilebilir. Örneğin boyanın kat kat kullanımıyla zengin ve sert dokulu yüzeyler boyanabilir. Kalın çizgiler yardımıyla çarpıcı etkiler elde edebilirsiniz. Boyayı parmağınızla yayarak ise yumuşak etkiler yaratabilirsiniz.

Pasteller birçok farklı şekil ve formda olabilirler. Bu dersimizde natürmort çalışması için toz pastel seçtik. Sanatçı kısa ve köşeli boya kullanıyor, ancak yuvarlak boya da kullanılabilir. Sarı resmin temel rengi. Diğer renkler sarı üzerine meyvelerin renklerini ortaya çıkarmak için kullanılmış. Pastelin düz yüzeyinden yararlanarak obje yüzeylerindeki dönüşleri ve objelerin kontürlerini (dış çizgi) boyayacağız. Ana resimde de gördüğünüz gibi objeler kesin çizgilerle resmedilmemiş, daha yumuşak geçişlerle kompozisyon oluşturulmuş.

Renklerin karıştırılması
Bu çalışmada renkleri birbirleriyle fazla karıştırmayacağız, çünkü amacımız resimde yumuşak değil, aksine sert ve dokulu bir etki yaratmak. Bu etkiyi pastel kağıdı üzerinde daha kolay yakalayabiliriz. Ancak üzümlerin üzerindeki beyaz ışığı yumuşatarak, objelerin üzerine düşen ışığın daha gerçekçi olmasını sağlamalıyız.
Masaya düşen ışığı yumuşatmak da benzer bir etki yaratacaktır. Resmin merkezi en koyu olması gereken alandır, böylece objelerin gölgeleri beyaz zemin üzerinde eriyerek ışıkla kaynaşacak, yumuşak bir geçiş sağlanacaktır.

Zemin dokusu
Burada kullandığınız kağıdın cinsi sebebiyle, dikey kullanılan çizgilerin daha belirgin olduğunu göreceksiniz. Endişelenmeyin, bunun da bir çaresi var. Üzerine diğer renkleri ekledikçe bu dikey görünüm kaybolacak.

MALZEMELER
Açık gri renkli pastel kağıdı
Objeleri çizmek için siyah pastel
12 farklı renkte toz pastel:
Limon sarısı, mid turuncu, vivid turuncu, lime yeşili, ochre sarısı, haki yeşili, koyu kahve, açık kırmızı, burgundy kırmızı, koyu mor, siyah, beyaz
Sprey Fiksatif (sabitleyici)


Kabaca dış kontürü belirleyin:
Önce meyvelerin şekillerne göre nasıl yerleştirildiklerini inceleyin Sonra kalın bir siyah pastel yardımıyla objeleri sadece dış çizgileriyle kağıda yerleştirip kompozisyonu kabataslak ortaya çıkarın. Kısa ve hafif çizgiler kullanın. En doğru çizgiyi bulmak için çabalamayın, çünkü bu çizgiler sizin ana çizgileriniz ve üzerinden daha birçok renk geçecek.



Meyvelere genel bir ton atın:
Limon sarısı pasteli yatay kullanarak, üzümler dışındaki diğer meyvelerin tümünü, genel bir sarı tona boyayın. Meyvelerin içini doldururken formlarına ve kontürlerine sadık kalmaya, özen gösterin. En yoğun ışık alan yüzeyleri boyamayıp boş bırakın. Pastelin ucunu bastırarak muzun en çok ışık alan alt bölümünü daha yoğun bir sarıyla belirginleştirin.



Portakala hacim kazandırın:
Turuncu renkli pastelimizle, meyvenin kontürlerinin içinde kısa ve yuvarlak hareketlerle meyvemizi boyamaya başlıyoruz. Bunu yaparken ışığı güçlendirmek için pasteli hem yatay hem dik kullanabilir, daha fazla ışık gereken yerlere az miktarda sarı ekleyebilirsiniz.



Muz ve armuta bir miktar yeşil ekleyin:
Lime yeşili pasteli kulanarak hem armut hem muz üzerinde gölgeli görünen alanlara bir miktar yeşil ekleyeceğiz. En koyu alanlar armudun sağ alt yüzeyi ve muzun sap kısmıdır. Buralarda yeşili yoğunlaştırabilirsiniz.



Elma yüzeyinde ışıklı alanlar yaratın:
Açık kırmızı pastel rengimizle başlıyoruz. Elmanın orta alanının üzümlere yakın alt bölümünü ve sol yüzeyini açık kırmızı ile boyayın. Ardından aynı pasteli bu sefer daha yoğun olarak elmanın üst ve kenar kısımlarına uygulayın.



Üzümleri renklendirin:
Koyu kırmızı pastelimizle üzümlerin yuvarlak formlarını takip eden kısa boyamalar yapacağız. Beyaz ışıklı görülen alanları boyamamaya özen gösterin, bu alanları sonra renklendireceğiz.



Elma ve portakal üzerinde çalışın:
Aynı koyu kırmızı rengi kullanarak elma yüzeyi üzerinde daha önce açık kırmızı ile boyadığınız alanların üzerinden ikinci kez geçin. Elmanın kontürlerini belirginleştirmek için de, pastelin ucunu biraz bastırarak koyu çizgilerle boyayın. Elmanın ışıklı sol bölümünü koyu kırmızı ile doldurmamaya dikkat edin. Aynı çalışmayı koyu turuncu ile portakal üzerinde de gerçekleştirin. Kontürler için pastelin ucunu kullanın ve portakalın yuvarlak formunu takip edin.



Elmayı gölgelendirin:
Koyu mor pastelimizden az bir parçayı yatay kullanarak elmanın sınırlarının üzerinden bir kez geçin. Elmanın tam ortasındaki kırmızı alana da biraz koyu mor sürerek elmanın boyut kazanmasını sağlayın.



Üzümlere form kazandırın:
Koyu mor ile çalışmaya devam ediyoruz. Sırada üzümler var. Mor pasteli üzümlerin gölgede kalan sol kontür ve yüzeylerine uygulayın. Işık gelen yüzeyleri mor ile boyamamaya dikkat ederek üzümlerin yüzeyinin geneline de ince bir kat koyu mor geçin.



Armut, muz ve üzümlere koyu tonlar ekleyin:
Kahverengi pastelimizle armut ve muzun kabuk renklerini vereceğiz. Armut ve üzümlerin birbirleriyle buluştukları alanları daha koyu tonlamak gerekir. Çünkü üzümler armut yüzeyi üzerinde gölge oluşturmaktadır. Gölgelendirmenin ardından belirleyici siyah pastelle üzümlere kontür çizmekte fayda var. Böylece üzüm şekilleri daha belirginleşecek.



Üzümlerden ışığın yansıtılması:
Üzümler üzerinde renksiz bıraktığımız alanları beyaz pastel ile doldurun. Bunu yaparken fotoğrafa sadık kalarak üzümlerin üzerine düşen ışıklara dikkat edin.



Işıklı alanları artırarak meyvelerin belirginleştirilmesi:
Haki yeşilinizi ve beyaz pastelinizi kullanarak portakal yüzeyi üzerinde parlaklık oluşturun. Ardından beyaz pastelinizi yatay kullanarak, diğer tüm meyveler üzerine resimde görüldüğü gibi ışıklı alanlar ekleyin. Elmanın sapının çevresine de bir miktar beyaz ve gölgedeki tarafına da kahve rengi ekleyin. Elmanın kenarlarını vurgulamak için kenar çizgilerinin üzerinden bir miktar kahve rengiyle geçin. Elmanın üst yüzeyindeki koyulukları da biraz kahve rengiyle koyultun. Üzümlerin üzerindeki ışığı da parmağınızla hafifçe bastırarak dağıtın.



Portakalı tamamlayın:
Portakalın formuna sadık kalarak turuncu yüzeyin üzerinden pastelinizi yatay kullanarak ince bir kat açık kırmızı geçin. Parmağınızla hafifçe kırmızı ve turuncunun birbirlerine kaynaşmasını sağlayın.



Arka planı tamamlayın:
Natürmort için beyaz pastelimizi yatay kullanarak arka plan yaratacağız. Kompozisyon tamamen çevreleninceye dek yatay ve dikey pastel hareketleriyle arka planı beyaza boyayın. Objelerin kontürlerine yakın yerleri boyarken dikkatli olun, beyazı diğer renklere bulaştırarak kirletmeyin. Armudun hemen sağ yanını da boş bırakın ki sonradan bu alanı gölgelendirebilesiniz.




Gölgelendirme:
Üzümlerin çevresindeki gölgeyi belirginleştirmek için bir miktar siyah kullanın. Ardından pastelin düz kısmıyla hafifçe meyvelerin üzerinde durdukları alana gölgeler ekleyin. Arka plandaki beyaz ile gölgeleri parmağınızla yayarak kaynaştırın.



A Renkleri ortaya çıkarma:
Pastel üst üste sürülüp katman oluşturmak için uygun bir malzemedir. Önce en açık tondaki renk sürülür, bunu takiben koyu renkler eklenir. Bu sayede resme üç boyut ektisi kazandırılır.
B Arka plan:
Arka planı beyaza boyamak, ön planda yer alan renkli meyvelerin formlarını daha fazla belirginleştirmeye yardımcı olur.

C Gölgeleri azaltma:
Siyah gölgeler, meyvelerden uzaklaştıkça eriyip yerlerini açık renge bırakıyorlar. Böylece doğal ışığa geçiş sağlanıyor.
DUYURU  
 

DUYURU PANOSU

-RESİMSANAT.TR.GG-

DİKKAT
RESİM YARIŞMALARI SAYFAMIZDA YENİ YARIŞMALAR SÜREKLİ OLARAK GÜNCELLENMEKTEDİR. İLGİLENENLER İNCELEYEBİLİR.

ilköğretim ve orta öğretim yeni resim yarışmaları
-----
31. PINAR RESİM YARIŞMASI 2012 BAŞLIYOR..RESİM YARIŞMASI KONUSU HAYDİ HAYALLERİMİZİ ÇİZELİM DETAYLI BİLGİ RESİM YARIŞMALARI SAYFAMIZDA
-----

-----

-----
Sitemizde resim sanatı,ressamların hayatları,resim teknikleri, türk ressamlar,renk,yağlı boya vb birçok konuda bilgiler mevcuttur.
-----
-RESİMSANAT.TR.GG-

resimkulübü

 
Reklam  
   
 
   
 
   
 
   
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=
Share Resim