tire fatih resim kulübü
Resim Kulübü Sayfaları  
  ANA SAYFA
  EBRU TEKNİĞİ
  JELATİN İLE VİTRAY ETKİNLİĞİMİZ
  LEONARDO DA VİNCİ
  VİNCENT VAN GOGH
  YAĞLIBOYA RESİM
  SULU BOYA TEKNİĞİ
  => SULU BOYA İLE BULUT YAP
  RENKLER
  RESİM YARIŞMALARI
  RESİM GALERİSİ
  TÜRK RESSAMLAR KISA KISA
  SANAT SÖZLÜĞÜ
  ALÜMİNYUM FOLYO KABARTMA
  SÜPER VİDEOLAR
  KARİKATÜRLER
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  ANKETLER
  UYDUDAN BAKIŞ
  KİLONU HESAPLAT
  MESAJ BIRAK
  CANLI TV İZLE
  SİTE İSTATİSTİKLERİ
  GAZETE MANŞETLERİ
  OYUNLAR
  LİNKLER
  MİCHELANGELO-HAYATI-RESİMLERİ-HEYKELLERİ
  DÜNYACA ÜNLÜ RESSAMLAR
  GÜZEL DOĞA RESİMLERİ MANZARALAR
  KALORİ HESAP CETVELİ
  RESİM SANATI TARİHİ
  TÜRK RESİM SANATI TARİHİ
  MİCHAELANGELO (HAYATI)
  RESİM TEKNİKLERİ
  BÜYÜK RESSAMLAR
  SAĞLIK SAYFALARI
  RESİM BİLGİLERİ
  PABLO PİCASSO-HAYATI-RESİMLERİ
  RESİM KULÜBÜ PLAN EVRAK VE DÖKÜMANLAR
  PASTEL BOYA RESİM TEKNİĞİ
  EDGAR DEGAS
  TÜRK RESSAMLARIN HAYATLARI ESERLERİ
  SANAT AKIMLARI
Özel Arama

GİZLİLİK POLİTİKAMIZ

< Search Engine Submission - AddMe
Copyright (C) 2007 NECMETTİN KAHYA ALL RIGHTS RESERVED
SULU BOYA TEKNİĞİ

 

 

 

SULUBOYA RESİM TEKNİKLERi

       Sulu boyalar, su ile karıştırıp çalışıldığı için bu ad verilmiştir. Bu     boyalarla yapılan resimlerin kendine özgü tekniği vardır. Boyanın  yapısının da etkilediği özellikler şunlardır; Sulu boya şeffaf olduğu için, boyanın altında kalan kurşun kalem izleri dahi gözükür.Yan yana sürülen iki renk, suyun yardımı ile kaynaşır .Böylece renkler arasında hoş bir pasaj(geçitler) elde edilir.Çalışırken renklerin açıktan koyuya olan değerleri, boyanın istenilen derecede sulandırılması ile sağlanır.Beyaz boya guaj resimde kullanılır. Sulu boyada ise kağıdın beyazlığından yararlanılması resme güzellik veren teknik özelliklerden biridir.

 

     SULUBOYA: Piyasada kutular içerisinde kuru ve yaş olarak satılır. Kuru olanlar, her renk ayrı ayrı kalıplara dökülmüş biçimdedir. Yaş olanlar da havası alınmış tüpler içerisinde bulunur. Alırken kolay ve çabuk eriyenler tercih edilmelidir. Çünkü sulu boya resim, diğer tekniklere göre daha çabuk çalışmayı gerektirir.
      KAĞIT: Sulu boya ile resim yapılacak kağıt kalın, sert ve pütürlü olmalıdır. İnce ve yumuşak olan kağıtlar ıslandığı zaman kabarır ve dalgalanır. Pütürlü kağıtlarda ise fırçanın kağıt üzerinde boyayamadığı ufak beyaz çukurlar, resme daha şeffaf ve canlı hava verir.
      RESİM ALTLIĞI: Çalışma sırasında resim kağıdı, bir altlık üzerine tespit edilir. Altlık resim yapacağımız kağıdın ölçüsünden biraz büyük, taşınması kolay, sert ve düzgün malzemeden olmalıdır. Bu malzeme tahtadan olabileceği gibi, çok kalın mukavva, duralit veya sunta da olabilir. Resim kağıdı altlık üzerine kıskaç veya yapışkan bantlarla dört köşesinden iyice tutturulmalıdır.

      FIRÇALAR: Sulu boya çalışmalar için en uygun fırçalar, samur kılından yapılanlardır. Bu çeşit fırçalar su ile ıslandığında kılları toplanır ve ucu sivrileşir. Sivrilen ucu ile ince çizgiler çizilebileceği gibi, kağıt üzerine fırçayı bastırarak çalıştığımızda da geniş yüzeyleri boyayabiliriz. Sulu boya çalışmalarında biri ince, biri kalın olmak üzere iki samur fırça kullanmak çok yararlıdır. İşi biten fırçayı yıkayıp kuruladıktan sonra düzgün kalacak şekilde saklamalıdır. Kılları üzerinde uzun süre duran fırçalar bükülür ve düzelmesi bir hayli zor olur. Ucu bükülen fırçaları su buharına tutarak düzeltmek mümkündür.

     SU KABI: Sulu boya resim çalışmalarında renklerin canlı ve şeffaf kalması için bol temiz su kullanılmalıdır. Birinde fırçayı yıkamak, diğerinde boyayı sulandırmak için iki su kabı gereklidir. Su kaplarının yarım litreye yakın su alacak büyüklükte ve ağzının geniş olmasına dikkat edilmelidir. Temiz konserve kutuları, plastikten yapılmış çeşitli kaplar ve kavanozlar bu ihtiyacımızı karşılayabilir.

     SÜNGER: Çalışmaya başlamadan önce kağıdı ıslatmak, resim üzerinde ki fazla su ve boyaları almak için sünger kullanılır. Yanlışlıkla sürülen renkleri, tamamen olmasa bile ıslak süngerle silerek düzeltmek mümkündür.

 

 SULU BOYA İLE ALIŞTIRMALAR: Sulu boya çalışmalarına bazı alıştırmalar yaptıktan sonra başlamak çok yerinde olur. Çünkü sulu boya resimde başarılı olabilmek için, kullanılan araç ve gereçlerin özelliklerini bilmeliyiz. Alıştırma çalışmaları şu sıra ile yapılır; Resim kağıdı tamamen ıslatıldıktan sonra pütürlü yüzü üste gelecek şekilde altlık üzerine avucun yan tarafı ile düzleştirilir. Sonra köşelerden raptiye ya da zamklı şeffaf bantlarla altlığa tespit edilir.

   ÇALIŞMA ANI: Suyu emerek matlaşan resim kağıdı üzerine boyalı fırçalarla çizgiler, şekiller yapılmalıdır. Fırçayı bazen bastırarak geniş yüzeyler boyamalı, sivrileşen ucu ile de çizgiler çizilmelidir. Bu arada aynı rengi sulandırarak koyudan açığa doğru değişik tonlar elde edilmelidir. Ayrıca değişik renkleri yan yana sürerek geçitler ( pasajlar ) yapılmalıdır. Böylece sulu boya resmin özellikleri hakkında alıştırma yaparak bilgi edinilir. Bundan sonra da konulu çalışmalara geçiler.

    SULU BOYA RESİM NASIL YAPILIR ? Konu önce resim kağıdı üzerine ana hatları ile çizilir. Çizerken kalemi bastırmamalı ve zorunlu olmadıkça silgi kullanmamalıyız. Çünkü koyu renkteki kurşun kalem izleri şeffaf olan sulu boyanın altından gözükebilir. Ayrıca silgi ile yıpranan yerlere sürülen renkler parlaklığını kaybeder ve kirlenir.Konunun çizimi yapıldıktan sonra, sulu boya alıştırmalarına başlanıldığı gibi kağıt ıslatılır. Genellikle bu iş, musluk altında kağıdın ıslatılması ya da su dolu kovaya batırılması şeklinde olur. Islatılan kağıt yine alıştırmalarda yapıldığı gibi resim altlığına tespit edilir. Sulu boya çalışmalarında kağıdı ıslatmakta ki amaç, boyanın tekniğe uygun yayılışını sağlamaktır. Eğer kağıt kuru olursa, sürülen boya kuruduğunda keskin bir sınır bırakır. Bu da tekniğin gerektirdiği yumuşaklığı ve renklerin kaynaşmalarını sağlamaz. Ancak ıslatılan kağıtta, hemen boyama işlemine başlamak da hatalıdır. Çünkü bu durumda boyalar istenilenden fazla yayılacağından desendeki şekillerin sınırları kaybolur. En uygun ıslaklık derecesi, kağıdın nemli kalmasıdır. Çalışma sırasında kuruyan kısımlar olursa yeniden süngerle ıslatılmalıdır.Kullanılan boyalar tüplerdeyse palete sıkılır. Eğer kuru cinsten ise boyalar yumuşasın diye renklerin üzeri birkaç damla su ile ıslatılır.Boyama işlemine başlarken aradığımız renkleri denemek için ikinci bir kağıt bulundurmamızda fayda vardır. Böylece istediğimiz rengi ve renk tonunu bulmuş oluruz. Aksi durumda resme sürülen boyanın düzeltilmesi çok güçtür.Resmi boyamaya konunun hoşumuza giden yerinden başlamak çok doğrudur. Ancak geniş ve açık renk olan yüzeyleri öncelikle boyamak tekniğin gerektirdiği özelliklerdendir. Çünkü geniş yüzeyleri bir an önce bitirmek kağıdın sık sık nemlendirilmesini gerektirmez. Açık renkleri de düzeltmek ya da koyulaştırmak daha kolaydır. Sulu boya tekniğinde yanlış sürülen renkleri düzeltmek zorunluluğunda kalırsak, önce o kısmı temiz su ile ıslatır, sonra sünger ya da kuru bir fırça ile sileriz.

Çalışma sırasında renkleri üst üste sürmekten kaçınmalıyız. Fırçayı da aynı yerde devamlı sürtmemeliyiz. Çünkü renkler kirlenir ve kağıt yıpranır. Resim yapılan konu ne olursa olsun gölgeli kısımları boyarken siyahtan yararlanmayı düşünmeyip amacımıza sıcak soğuk renklerin yardımı ile çalışmalıyız...

 

 

DUYURU  
 

DUYURU PANOSU

-RESİMSANAT.TR.GG-

DİKKAT
RESİM YARIŞMALARI SAYFAMIZDA YENİ YARIŞMALAR SÜREKLİ OLARAK GÜNCELLENMEKTEDİR. İLGİLENENLER İNCELEYEBİLİR.

ilköğretim ve orta öğretim yeni resim yarışmaları
-----
31. PINAR RESİM YARIŞMASI 2012 BAŞLIYOR..RESİM YARIŞMASI KONUSU HAYDİ HAYALLERİMİZİ ÇİZELİM DETAYLI BİLGİ RESİM YARIŞMALARI SAYFAMIZDA
-----

-----

-----
Sitemizde resim sanatı,ressamların hayatları,resim teknikleri, türk ressamlar,renk,yağlı boya vb birçok konuda bilgiler mevcuttur.
-----
-RESİMSANAT.TR.GG-

resimkulübü

 
Reklam  
   
 
   
 
   
 
   
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=
Share Resim